15 Ramadhan 2012 bakal huru hara ?

Assalamua'laikum w.b.t blogger :)

Okayy hari niyy sedang eyqa berblogwalking tadi diblog iMBoo,,, eyqa teerbace entry yang mengisahkan tentang kejadian yang bakal berlaku pada 15 Ramadhan 2012 sama ada betul atau tidak waallah hu a'lam .... Eyqa hanye mahu berkongsi :)

Menurut apa yang eyqa bace kat entry tuu kejadian niyy akan berlaku pada tengah malam pertengahan ramadhan ... Huru hara yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur,, kerana suatu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dari langit tetapi itu bukan kiamat huru hara tersebut hanya akan melenyapkan manusia dibumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal hanya 1/3 shj. ( Menurut kajian NASA, pada 21-12-2012 satu planet yg yang dikenali planet X akan melintasi bumi ) Peristiwa ini berlaku mengikut hadis seperti dibawah .....

Dari Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahawa Rasulullah SAW bersabda:

Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan itul...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah? " Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jumaat, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jumaat di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: " Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus ", kerana barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa". (Al Hadis)
www.tips-fb.com
korang taksuke ? maaf tiade butang unlike if suke like je :))

2 coretan anda:

Rean berkata...

thanks sbb share :)

eiyqa berkata...

Same-same :)