5 tips untuk kempeskan perut dengan berkesan

*hanya sekadar hiasan


Assalamua'laikum w.b.t semua blogger's

okayy hari niyy eyqa nak bagi tips untuk sesiape yang ade masalah untuk kempeskan perot korang especially perempuan-2 kat luar sane tuhh.. korang jugak takperlu risau lagi dengan masalah korang tu sebab eyqa dah jumpe tips untuk kempeskan perot korang.. maybe entry niyy agak lucu tapi ini adalah hasil yang dikaji oleh saintis yang ade .. here the tips okay ..
*tips niyy eyqa ringkas kan siket supaye snang untul dibace

first,
korang perlu makan makanan yang seimbang dalam makanan harian kite sebab diet yang betol boleh membuang lemak di bahagian perut . makanan yang betol sepatutnya mengandungi karbohidrat kompleks, fiber, vitamin dan mineral, 'lean protein' seperti ikan dan sayuran hijau .

second,
korang mestilah tinggal kan makanan ringan ataupun fast food ini sebab makanan yg macam niyy tak baik untuk kesihatan korang dan boleh membuatkan lemak berkumpul dibahagian perut jika diambil secara berlebihan.. jadi bila terase nak makan makanan ringan tu korang cepat-2 lahh pegy berus gigi tau sebab dngan care niyy dpat mngelakkan diri kite drpde makan
makanan fast food atau makanan ringan ..

third,
bagi sesiape yang selalu sngat makan malam silelah berhenti ini kerana kebanyakkan orang yang makanpade lewat malam akan terus tertidur dan akan mnyebab kan lebihan gula yang dimakan semasa makan lewat malam tadi akan ditukar kepada lemak kerana badan tidak boleh membakar lemak semasa kita tidur..

fourth,
korang juga haruslah mengurangkan minum minuman soda, jus atau minuman bergula kerana minuman seperti itu mengandungi banyak kalori dan akan merosakkan usaha kita untuk mengempiskan perut.. jadi korang mestilah kurang kan atau berhenti minum minuman bergula dan banyakkan meminum air kosong atau air mineral..

lastly,
korang mestilah membuat latihan kordio, kerana latihan kordio amat penting untuk mengempiskan perut kesan daripade senaman ini dapat membakar kalori lebih banyak dari melakukan senaman perut.. sontoh senaman kordio adelah seperti berjogging, berjalan dan menaiki tangga..

okayy that's the tips hope you all can do all the tips :))
www.tips-fb.com
korang taksuke ? maaf tiade butang unlike if suke like je :))

0 coretan anda: